"En barnehage i bevegelse"

Trenger du barnehageplass i en aktiv og trygg barnehage? Ta kontakt med barnehagen for mer informasjon.

Du kan søke barnehageplass kommunens nettsider her.

Send mail til stian.kroken@ulna.no for spørsmål vedrørende barnehageplass.

Gaustadsnippen barnehage åpnet januar 1992. I mai 2020 tok ULNA barnehagene over driften av barnehagen. Vi har 63 barn og 17 ansatte fordelt på 4 avdelinger. i August 2022 flyttet vi fra Gaustad til Sogn Studentby. Adr. Rolf E. Stenersens Allé 5. 0868 Oslo.

Vi har en utrolig flott barnehage som bye på mange varierte aktivteter for barna. Uteområdet vårt er spennende, stort og frodig å gir barna ulik lek og mestringsglede. Skogen er kort gåtur unna. Vi har gode forbindelser med buss, trikk og t-bane fra Rikshospitalet.

Vi serverer barna alle måltidene. Så det er ikke nødvendig med medbragt matpakke. Dette inkluderer minimum 3 varmretter til lunsj i uken.

I juni 2020 bestemte vi oss for å bli en naturbarnehage. Dette gjenspeiler de ansattes interesser og samfunnets utfordringer. For oss er dette forpliktende, det betyr at vi skal utforske, ta vare på og være på lag med naturen. Vi skal legge til rette for at barna får gode naturopplevelser, og det skal legge grunnlaget for en livslang interesse og kjærlighet til naturen, plantene og dyrene som bor på kloden.

Barnehagen har et uteområde og nærmiljø som byr på varierte motoriske utfordringer og lekemuligheter. Det gir oss en suveren mulighet til å utforske, leke og lære i et mangfoldig miljø, i alle årstider og alt slags vær. Vi tar ofte med oss naturen inn i barnehagen, hvilket betyr at vi utrykker oss kreativt og har fokus på gjenbruk. 1-2 ganger i året arrangerer vi «bytte dag». Foreldre tar med seg klær, leker eller andre gjenstander som ikke brukes lengre, men som blir byttet ut med noe en trenger.