Ekornbarna

På Ekornbarna er det 15-18 barn i alderen 3-6 år. 3 ansatte: en pedagogisk leder, en fagarbeider og en barnehagemedarbeidere.

Hver morgen har vi barnemøte ca kl 09.20 og da deler vi gruppen i to etter alder/modning. Det er veldig fint å kunne ha forskjellige opplegg for de største og minste barna på avdelingen ettersom de ofte har forskjellige behov og interesser.

Etter morgenmøtet starter vi med aktiviteter i små grupper. Barna får mulighet til å forsøke flere spennende aktiviteter i løpet av en uke; som kunst, musikk, mini-røris(gymnastik) etc.

Alle barna på avdelingen er ute minst en gang i løpet av dagen. Om våren og sommeren er vi ute så mye vi kan, og da blir det mange miniturer og annet gøy. Vi forsøker også å flytte noen tradisjonelle inneaktiviteter ut. Barna kan for eksempel få drive med kunst ute eller prøve på spennende eksperimenter. Det er mega kult.

Vi synes det er viktig for barna å være i mindre grupper slik at de får ro rundt seg, når de er i en aktivitet og i lek. Vi har et ønske om at barn skal kunne fordype seg sammen med de voksne når de holder på med ulike temaer/aktiviteter. Det blir også bedre barn til barn kontakt og barn til voksen kontakt når vi jobber på denne måten. Hvilket resulterer til gir trygge barn som får rikelig med omsorg fra oss voksne.

På avdelingen har vi torget, her møtes alle barna om morgenen og her samles alle barna før de blir hentet på ettermiddagen.

Vi serverer og tilbyr mange spennende matopplevelser til frokost, lunsj og ettermiddag.

Barna er som oftest ute på ettermiddagen. Vi har stor en lekeplass ute - og gir rom for organiserte aktiviteter, god lek og fysiske utfordringer.

Barnehagen stenger kl 16.45, etter en begivenhetsrik dag ser vi frem til en ny og morsom morgendag.

Hilsen ansatte på Ekornbarna